Det er den gode hjemmeside, som gør, at kunderne vil købe dine produkter

markedsfoerning

Mange virksomheder undervurderer vigtigheden af en god hjemmeside. Begå ikke samme fejl og vær parat med en god hjemmeside fra start. Hvis du vil have dine produkter ud i mange hjem, så skal hjemmesiden spille. Online handel fylder nemlig rigtig meget i dag, og derfor er det vigtigt at have styr på dette.

Mange virksomheder lever kun af online handel, så derfor er hjemmesiden heller ikke ligegyldig. Den kan være afgørende for succesen i din virksomhed.

Hvad er SEO-optimering?

Hvad pokker er SEO for noget? På dansk betyder det søgemaskineoptimering. Det er en metode hvorpå, at du kan optimere dit indhold på din webshop til de parametre, som søgemaskinerne analyserer din hjemmeside efter.

Nemmere forklaret: Hvornår kommer din hjemmeside frem på søgemaskinerne? Hvad skal forbrugerne søge på, for at din hjemmeside dukker op? Hvilke søgeord skal der bruges? Det handler dermed om at gøre din hjemmeside relevant for forbrugernes søgning.

Derfor er SEO-optimering en vigtig proces at have fokus på i din virksomhed. SEO-optimering skal blot ligge som en fast arbejdsopgave ligesom så meget andet. På den måde bliver det hurtigt en god rutine, som I bliver vant til.

seo

Hvad er vigtigt at have fokus på i forhold til hjemmesiden?

Når du skal optimere din hjemmeside, er det vigtigt at have nogle ting for øje. Hvad vil forbrugerne gerne have, at der er på hjemmesiden? Hvordan er det nemmest at finde rundt på siden? Dette er blot nogle af de spørgsmål, som du kan gå til. Når forbrugerne tilgår din hjemmeside, skal den først og fremmest være genkendelig. De skal kunne kende farverne, logo osv. På den måde er de ikke i tvivl om, hvilken hjemmeside de er kommet til.

Dertil skal det være overskueligt og nemt at finde rundt på siden. Der skal være tilpas mange og passende kategorier at tilgå. Der skal være gode beskrivelser, og prisen skal stå tydeligt.

Hele købsprocessen skal være nem at tilgå. Det skal være nemt for kunden, fra de kommer ind på hjemmesiden til at ordren bekræftes. Her spiller leveringstid og mulighederne også en rolle. Det skal være nemt og overskueligt at modtage pakken og helst inden for et par dage.

Forbrugerne skal kunne kontakte din virksomhed nemt

Når forbrugerne kommer ind på din hjemmeside, kan de have brug for hjælp. Nøjagtigt ligesom de kan have i en fysisk butik. Derfor skal det være nemt at kontakte din virksomhed. Kommunikationen skal være let, overkommelig og hurtig. Det kan du gøre på flere måder. Du kan tilknytte en kundeservice, som sidder klar til at tage telefonen eller svare på mails. Du kan også tilføje en chatboks til hjemmesiden, som popper op.

På den måde har forbrugerne let adgang til hjælp. Det kan være afgørende for, om de vil besøge hjemmesiden igen eller overhovedet købe dine produkter. Hvis de har spørgsmål og ikke får svar, vil der være en tendens til, at forbrugerne forlader hjemmesiden og finder et andet sted. Derfor skal det være et af fokuspunkterne, når du optimerer hjemmesiden for din virksomhed.